joi, 4 februarie 2010

Prezidentiale la PSD

Nu mi-am propus nicio clipa sa urmaresc framantarile pesediste din aceasta perioada, nu e nevoie sa-ti propui asta, iti ies ei in intampinare cu tot felul de mesaje. Incercand sa privesc foarte detasat lucrurile, deci obiectiv, nu par sa fie capabili de a face schimbarile de care au cu adevarat nevoie pentru a se relansa si a se repozitiona. Reusesc sa isi mentina imaginea de partid corupt, macinat de prea multe orgolii, incapabil sa adune fortele de care dispune, cu actiuni centrifuge care slabesc unitatea oricarui partid. Intrunirea de azi, cu discursurile de rigoare, mi-a provocat reactii diferite. Pe Geoana l-am auzit de atatea ori in ultimele luni incat am putut sa dau sonorul mai incet si sa-mi vad de alte treburi. A venit Nastase care mi s-a parut cam fara vlaga, ori asa a fost dintotdeauna si am uitat eu, ori l-a marcat hartuiala din ultimii ani, oricum nu a venit cu acele forte proaspete la care unii s-ar fi asteptat. Iar cand a pomenit de doberman cred ca voia sa-l sustina pe Mitrea. Oricum, n-am modificat sonorul, iar treburile mele n-au avut de suferit. Cand a inceput Diaconescu discursul nu se putea sa nu ma opresc, sa dau mai tare si sa ascult. Are o prestatie publica pe care tot timpul am apreciat-o, vad in el un politician de talia lui Crin si nu e singurul de acest fel din PSD (Ponta e tot pe acolo dar trebuie sa mai creasca). Mi-am dat seama in timp ce il ascultam ca ,,urechile mele liberale'' au fost cele care mi-au dat semnalul ca urmeaza un discurs bun. Mi-am adus aminte de modul in care Crin a fost sustinut pentru presedintia PNL, de eleganta cu care liderii liberali au inteles sa faca acest lucru convinsi fiind ca e o solutie foarte buna pentru  cresterea partidului si s-a dovedit ca n-au gresit. Pentru moment am crezut ca o miscare inteligenta pentru PSD in acest moment ar fi una asemanatoare, ceea ce e greu de realizat intr-un colos in care lupta interna pentru putere are mai multa forta decat campania pentru prezidentiale. Mi-am dat seama insa, dupa parerea mea umila, ca promovarea unui om ca Diaconescu in frunte in speranta ca va functiona dupa modelul liberal, ar fi o eroare. Electoratul PSD are o cu totul alta structura, e mult mai conservator (atat de conservator incat daca maine ar candida Iliescu l-ar vota intr-o proportie covarsitoare), mai putin sensibil la subtilitatile de discurs si de gandire ale politicienilor, mai pragmatic. Si asa mi-am adus aminte de discursurile lui Geoana din campanie. S-a spus de multe ori ca are un discurs sec, plictisitor, de lemn, fara sclipire si aplomb. Nu stiu cat de constient l-a construit dar cred ca a fost prefect adaptat electoratului propriu. Iar Mitrea e dobermanul. Punct.

2 comentarii:

  1. eu cred ca lucrurile nu sint chiar asa... PSD-ul are de incheiat o lupta ce incepuse in 2005 si cred ca pina acum jocul lui nastase e acela de a parea slab ca sa ascunda pina in ultima clipa armele. Despre ceilalti nu ma bag, nu-mi place nici mitrea nici geoana iar despre diaconescu se tot spune ca urcind el ar fi un soi de geoana al doilea asa ca sint retinut. Cit despre electorat, daca ai urmarit anul trecut ce spunea Bogdan Teodorescu facind analiza la psd, e atit de mare incit nu poate fi integrat drept conservator. Acel electorat nu prea mai este acum al psd-ului, e dus spre zonele radicale de tipul vadim sau basescu. E in schimb o masa mare de oameni ce asteapta reprezentarea lor prin masuri sociale si aici nu intra doar pensionari ci si oameni activi ce se simt amenintati de dreapta populista ce guverneaza. Iar partidul cred ca o data cu schimbarea lui geoana si revenirea lui nastase isi va clarifica pozitia. Si asta pentru ca sint ca structura oameni atit de diferiti incit si reactia filialelor va fi diferita. Geoana juca ce spunea vanghelie si hrebenciuc, daca vine nastase vor avea constiinta ca trebuie sa joace in piesa lui daca vor sa mai aiba succes politic. E o dilema ce se va lamuri in citeva zile.

    RăspundețiȘtergere
  2. iar acum diaconescu a aratat ce e- un produs media supraevaluat, un om care una spune azi si alta face miine, manipulabil de grupurile basescu-oprea. urmareste blogul meu si voi dezvolta ideea in zilele urmatoare...am o schema de articol.

    RăspundețiȘtergere