miercuri, 30 decembrie 2009

1 euro = 1,3 ron. Laudati, si cantati, si va bucurati!

   De cand am creat acest blog mi-am promis mie insami, si voua deopotriva, ca voi scrie si despre altceva decat politica. Mai precis despre educatie, despre psihologie (ca un hobby, deocamdata), despre dezvoltare personala atat cat ma pricep si cat inteleg. Zilele acestea m-am ,,incins la niste discutii” pe tema educatiei, printre altele, incercand sa postez comentarii pe alt blog, ce-i drept foarte celebru si foarte primitor. Dar la un moment dat ideile s-au napustit atat de navalnic incat era si pacat sa nu incerc, cu ajutorul lor, sa incropesc prima mea scriere la sectiunea educatie. Mi-ar placea sa stiu ca interlocutorii mei, care au cel putin meritul de a-mi fi suportat ideile pana la un moment dat, sa caute aici continuarea lor. E alegerea lor si daca o vor face le spun de pe acum ,,Bun venit!”.

   Desi e vacanta, concediu, somaj sau cum vreti sa mai numiti aceste zile in care copiii, dar si noi pe langa ei, incercam sa ne bucuram de cele mai austere sarbatori de dupa revolutie, stirile, evenimentele din domeniu nu lipsesc. Numai bine am plecat, cu voie, fara voie, din scoli, cu mai putini bani chiar inaintea sarbatorilor desi in unele sectoare inca se dau prime (a dracu’ criza asta, e ca in fabula lui Alexandrescu, doar pentru catei), si a inceput agitatia cu banii pentru carti. 130 lei – suta de euro. Mama, ce s-a apreciat leul si nu stiam! Nu ma pricep la felul in care ni se invart banii pe sub nas, s-ar putea sa gresesc, dar intreb si eu: pentru ce ati luat 15,5% din salarii chiar inainte de sarbatori (sume care inseamna 200-500 lei) si apoi ne dati fix de Craciun bani pentru carti? Dumneavoastra, domnilor guvernanti, v-ati pus carti pe masa de Craciun? Nu prea mi se pare. Nici la ziua d-nei Udrea n-am vazut carti prin farfurii. Sau vreti sa credem ca brusc va pasa de calitatea invatamantului si de pregatirea noastra? Nu ma intelegeti gresit, sunt om de litere, stiu ce e aia o carte si care e valoarea ei, dar daca sunt in criza ma bucur sa redescopar bibliotecile care imi pot oferi ceea ce am nevoie fara a-mi afecta bugetul. Pentru ca, domnilor guvernanti, daca nu stiati, la noi, aici, jos, criza chiar se simte. Cunosc foarte multi profesori care nu au avut cu ce face sarbatorile anul acesta, nici macar la un nivel decent, care au recurs la tot felul de artificii (si nu din alea care se aprind si fac frumos) pentru a oferi copiilor si familiilor strictul necesar. Si in acest context veniti si aruncati cu 130 lei spre noi si mai cereti si justificarea pentru cheltuirea acestor bani? Nu am cuvinte! Vreau doar sa-i felicit pe colegii care au crezut acum un an ca salariile lor vor fi mai mari cu 50% si care probabil in acest an au votat la fel. Sa traiti bine!

P.S. Revin cat de curand cu noi postari, sunt subiecte care pur si simplu nu merg in acelasi text. Acest subiect era,,arzator la ordinea zilei".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu