joi, 3 decembrie 2009

Rosu plus galben nu da totdeauna in portocaliu

   Am fost ieri la miting. Mi-am pus esarfa galbena si m-am dus. Cu oarecare strangeri de inima. Nu pentru ca era un miting PSD, ci pentru ca purtam insemne liberale si ma simteam vizata. Pentru prima data am luat in calcul posibilitatea de a fi agresata in cadrul unei asemenea manifestari. Ceea ce s-a intamplat la Timisoara de 1 decembrie ne face sa ne dorim ca aceste cateva zile pana la alegeri sa treaca cat mai repede. Desi nebunia celor care orchestreaza asa ceva nu poate trece brusc. Si indiferent de rezultat inca vom mai suporta pe pielea si pe nervii nostri destule aberatii portocalii.
   Revenind la mitingul de ieri, il pot considera reusit fara a fi neaparat subiectiva. Atmosfera a fost copia fidela a intelegerii dintre cei doi politicieni, fiind inca o dovada a faptului ca liderii unor grupuri, mai mari sau mai mici, pot imprima acestora o anume conduita. Asa cum liderul suprem al romanilor a reusit sa scoata ,,spontan'' in strada, de ziua nationala, grupuri de oameni care s-au manifestat in acest fel dupa 20 ani de democratie.
   Se puteau distinge foarte bine in marea de oameni din Sala Polivalenta cele doua pete de culoare. Era de fapt o mare rosie cu pete galbene. Bine definite. Toti liberalii pe care i-am intalnit spuneau acelasi lucru: ca vor sa poarte ceva galben pentru a se distinge. Semn de asumare a unei identitati care le face cinste si, in acelasi timp a unei optiuni recente. Cele doua culori nu s-au amestecat prea tare pentru ca era riscul de a se transforma in portocaliu (in fond, daca stam bine sa ne gandim, portocaliul se potriveste foarte bine, fiind definitoriu pentru acest partid format in egala masura din fosti social-democrati si liberali care au ,,zburat'' spre zari mai senine). Distinctia dintre cele doua grupuri nu avea urme de frustrari (poate doar sporadic, pe fetele unor liberali), de incrancenari sau orice alte sentimente pe care le-am citit pe alte fete cu doar o zi inainte. Oamenii erau destul de linistiti, poate nu prea entuziasti si asta poate fi un semn de oboseala la sfarsitul unei campanii destul de agitate. Mi s-a parut o atmosfera normala, asa cum de fapt ne dorim cu totii dupa 5 ani de zbucium. Si o atmosfera in acord cu mesajele transmise.
 

7 comentarii:

  1. superb ce spui aici corina, mai ales despre petele galbene ale mitingului, care au dat lumina salii, nu icter)) si care arata ca liberali si social-democrati, oameni cu optiuni politice asumate se pot intelege si sustine in guvernari si colaborari parlamentare. asa cum am mai spus, imi doresc o guvernare psd-pnl de mai multe mandate care sa aduca normalitate in tara si posibilitatea in final ca cele doua partide sa alterneze politic la guvernare prin disparitia partidului de traseisti si oportunisti numit pd-l, pe care eu o vad daca nu in 2012, din 2016 sigur. si sper ca toti cei ce au votat- ca mine cu crin sa aiba puterea sa-l voteze pe geoana si sa ne scape de betivul asta! Razvan

    RăspundețiȘtergere
  2. am uit la biz bazar si realizez cite prostii a zis baselu pe zona de economie. Minciuni si prostii cu kila! si la mediul de afaceri si la credite si la tot. Ori asta e zona de interes liberala si aici geoana a fost mult mai credibil. Asa ca sansele unei schimbari sint spun eu reale si peste 3 saptamini vom vedea guvernul Iohannis la treaba! Razvan

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu propun sa fuzioneze cele 2 partide daca tot se inteleg asa bine. Ce treaba are deontologia liberala cand interesele sunt comune, nu? Ce zici? Cum ti-ar placea draga Corina sa ai presedinte de onoare pe tovarasu Iliescu? Lasnd gluma la o parte, sper sa realizati ce greseala s-a infaptuit cu acesta alianta pacatoasa. Esti mandra de tine ca liberala si de liderii tai? Inainte sa ma acuzi de partizanat cu Basescu tin sa iti mentionez ca sunt liberal inca de la formarea Partidului Alternativa Romaniei, apoi UFD si in final PNL unde ne era locul. Cred in liberalism si condamn prostitutia politica.

    RăspundețiȘtergere
  4. In primul rand vreau sa-ti multumesc pentru comentariu. Am inteles in aceste doua saptamani foarte multe aspecte ale politicii. Liberalii au reusit sa faca o alianta in care sa nu-si piarda identitatea. Oricum intrau la guvernare. Basescu si azi i-a rugat sa i se alature. Acest program (in care cred pentru ca oamenii care l-au conceput imi inspira incredere si pentru ca romania este, ca niciodata, o tara aproape parasita in care toate functioneaza din inertie)mi se pare un semn de maturitate politica. Doua partide diametral opuse isi armonizeaza oferta pentru a aduce o guvernare stabila unei tari cu o economie in deriva. Cu proportiile pe care le au cele trei partide numai o solutie de compromis ne poate duce la formarea unui guvern. Avem o democratie consensuala in care politicienii trebuie sa ridice capacitatea de a negocia la nivel de arta. Si da, daca ma intrebi daca sunt mandra ca sunt liberala pot sa o spun din ce in ce mai raspicat ca e singura optiune politica pe care as putea sa o am.

    RăspundețiȘtergere
  5. Merci si eu pt raspuns dar te rog sa imi raspunzi si la urmatoarele : "Doua partide diametral opuse isi armonizeaza oferta pentru a aduce o guvernare stabila unei tari cu o economie in deriva" . Parole, Parole. As vrea sa te detasezi putin de situatia aceasta si sa privesti ca un observator extern. Putin dezorientat si dezamagit de clasa politica. Voi face o comparatie cam fortata dar incerc sa subliniez ceva. Doi tineri cu doua religii diferite. Unul mozaic si altul crestin. Poti alege tu care cum sa fie. Oricat de bine s-ar intelege ei, familiile lor nu se vor putea pune de acord niciodata asupra religiei copilului ce se va naste din familia asta. Asa vad eu PNL+PSD (si marii tardatori adica Partidul Conservator). Gandeste-te ca PNL se aliaza, IAR, cu PC. E atat de atipica si impotriva naturii alianta asta incat ma face sa vad in viitor : Johannis la mai putin de 2 luni de guvernare este nevoit ori sa schimbe componenta guvernului ori i se impun de catre conducerea din umbra a PSD (Hrebenciuc, Vanghelie, Cozmanca, Nastase, etc) sa deraieze putin in stilul romanesc. Daca are demnitate demisioneaza si se duce pe apa sambetei toata incredrea celor multi ce au sperat si s-au ars iar...a cata oara? In relatia cu partidele de stanga nu poti avea incredere in nimeni. Si daca(...) Crin si cativa din jurul lui sunt dispusi sa riste, nu e valabil si pentru alegatori. Te mai intreb ceva si cu asta nu te mai plictisesc. Consideri ca este liberal si democratic gestul conducatorilor PNL de a indruma electoratul catre Geoana? Nu crezi ca era mai etic si cu "BUN SIMT....remember?" spuna electoratului sa voteze asa cum simte pt ca sunt liberi. NU? Cred ca gestul liderilor a fost o insulta la adresa inteligentei mele ca alegator. Sunt liberal...nu am nevoie sa fiu asimilat cu o oaie. JE PENSE, DONC J'EXISTE !
    Gabriel

    RăspundețiȘtergere
  6. Gabriel, imi place cum combati! Spui ca esti liberal si asta ma bucura. As vrea sa te intreb fara nicio urma de repros sau vreo alta intentie rautacioasa daca esti un asa-zis ,,practicant". Daca te-ai implicat in campanie, daca ai facut tot ce ti-a stat in putinta pentru ca liberalii sa ajunga in primul esalon si sa poata da si un presedinte. Cresterea liberalilor a fost spectaculoasa in aceste alegeri si marele merit a fost al candidatului. Am mai scris despre asta in primele mele articole(blogul meu are doar o saptamana de viata). M-am adresat acolo tuturor celor care striga disperati in preajma unor alegeri ca s-au saturat de pesedisti si alte lichele dar nu fac nimic semnificativ pentru a scapa de ei. Au totusi 30% din voturi si PDL-ul la fel. E o realitate pe care nu putem sa o neglijam. Nu am fost niciodata simpatizant al PSD-ului dar judecand dupa ce s-a petrecut in ultimii 5 ani ii prefer in locul celor din PDL. Si stii de ce? Pentru ca acolo sunt toti tradatorii si social-democrati si liberali, e un partid-cameleon care isi schimba orientarea dupa cum bate vantul(scris cu litera mica!), un partid care e de dreapta cand ii curteaza pe liberali dar nu are nicio problema in a se declara de stanga daca are nevoie de social-democrati. Liberalii au avut de ales intre doua solutii, doua cai. Alaturi de PDL au guvernat deja si numai Tariceanu stie ce a inghitit facandu-i fata lui Basescu 4 ani cand de fapt era in carti pentru doar cateva luni. Dupa parerea mea este unul din putinii politicieni care a demonstrat ca ii poate face fata lui Basescu prin faptul ca are coloana vertebrala si tarie de caracter. Crin se prefigureaza a fi la fel de bun si de asta nu a abandonat. Sigur ca ne-ar fi placut sa iasa presedinte, sa avem daca se poate un procent confortabil si sa guvernam chiar singuri. Dar toate astea nu vin din cer. Nu putem sterge cu buretele tot ce e in jurul nostru si sa neprefacem ca nu exista si nu a existat vreodata doar pentru ca noua nu ne place. Daca nu esti flexibil, tolerant, capabil de a negocia si de a te tine de promisiunile facute nu prea ai ce cauta in politica. Aici a gresit Basescu si a dat-o in bara. Mai vorbim.

    RăspundețiȘtergere
  7. Pana la urma inteleg ca amandoi dam un vot negativ de fapt. Tu anti Basescu, eu anti PSD. Cu toate astea desi comentariile nostre sunt tardive, cicatricile acestei tari facute de PSD sunt mai adanci si mai dureroase decat cele facute de Basescu. Nu sunt un "practicant" si poate acesta e potivul pentru care nu m-a penetrat patima.Eu nu fac propaganda liberalilor pt ca am vazut ca pot fi pestriti sau lupi in haine de oaie. Eu promovez liberalismul si lupt impotriva comunismului dar atentie....si impotriva comunistilor imbracati in social democrati. Parerea mea e ca electoratul lui Crin a fost, pe langa cei ce simt liberal, format si din cei ce erau nehotarati si nu au gasit alternativa. Ma refer aici la un segment destul de mic dar important totusi al celor ce nu il plac nici pe Geoana si nici pe Basescu . Acesta e un electorat necontrolabil. Voteaza cum ii taie mintea. Eu sper ca maine sa fie un exercitiu democratic si sa castige Romania. Avand in vedere variantele cred ca putem spune de fapt...sa piarda cat mai putin Romania.
    Cu bine.
    Gabriel

    RăspundețiȘtergere